اقتضای ارتباط و تعامل موثر با جوان و اقتضای ایجاد تحول اخلاقی در آنان، آگاهی از ویژگی های این دوره و آگاهی با راهکارهای ارتباط موثر با آنان است. هدف پژوهش پیش رو تبیین ویژگی های دوره جوانی و تبیین راهکارهای ارتباط موثر و سازنده با آنان از چشم انداز اسلام و دانش روان شناسی است. پرسش اساسی این است که ویژگی های دوره جوانی چیست و اقتضائات ایجاد تحول اخلاقی در آنان کدام است ؟ در پژوهش حاضر از روش توصیفی-تحلیلی بهره گرفته شده و تلاش شده به تبیین اقضاتات ایجاد تحول اخلاقی در جوانان از چشم انداز آموزه های اسلامی و دانش روان شناسی پرداخته شود. از تتبع و ژرف اندیشی در آموزه های اسلامی، دانش روان شناسی، دانش ارتباطات و تحقیقات میدانی مرتبط، میتوان ادعا نمود که دوره جوانی از دورههای مهم و سرنوشت ساز و دارای ویژگی-های منحصر به فرد است و لازمه ایجاد تحول اخلاقی در آنان، برخورداری از ویژگی های شخصیتی و مهارتی ویژه است . مهم ترین اقتضائات ایجاد تحول اخلاقی در جوانان عبارتند از : 1.برخورداری از ویژگی های ظاهری مناسب؛2. گشادهرویی؛3. صمیمیت؛4. همدلی؛5. توجه به تفاوت ادراکی و علایق افراد و....
پناهی, علی احمد. (1403). اقتضائات ایجاد تحول اخلاقی در جوانان از چشم اندازه آموزه های اسلامی و دانش روان شناسی. دو فصلنامه «مطالعات اخلاقی خانواده», 2(3), 68-99. doi: MOTALEAT-2401-1014
MLA
علی احمد پناهی. "اقتضائات ایجاد تحول اخلاقی در جوانان از چشم اندازه آموزه های اسلامی و دانش روان شناسی". دو فصلنامه «مطالعات اخلاقی خانواده», 2, 3, 1403, 68-99. doi: MOTALEAT-2401-1014
HARVARD
پناهی, علی احمد. (1403). 'اقتضائات ایجاد تحول اخلاقی در جوانان از چشم اندازه آموزه های اسلامی و دانش روان شناسی', دو فصلنامه «مطالعات اخلاقی خانواده», 2(3), pp. 68-99. doi: MOTALEAT-2401-1014
VANCOUVER
پناهی, علی احمد. اقتضائات ایجاد تحول اخلاقی در جوانان از چشم اندازه آموزه های اسلامی و دانش روان شناسی. دو فصلنامه «مطالعات اخلاقی خانواده», 1403; 2(3): 68-99. doi: MOTALEAT-2401-1014